پرواز به چین بی منت و ارزان قیمت

تجربک ترفند حسین احتسابی خود‌گفته سفرنامه

پرواز به چین بی منت و ارزان قیمت

ek362.png

پرواز به چین بی منت و ارزان قیمت

بسمه تعالی

در مورد سفر به چین، باید گفت که هزینه ماهان حداقل ۱۰۸ میلیون تومان است که البته با تخفیف دانشجویی میتوان قیمت های پایین تری هم گرفت اما چند روزی مانده به پرواز بلیط ها تا ۱۹۲ تومان هم قیمت دارند. روش حرکت ماهان اینگونه است که ۵ شنبه، شنبه یک تست مجزا در بیمارستان پارس میگیرد. سپس یکشنبه صبح درخواست کد سبز میدهد و اگر سبز شد (که میشود) عصر یکشنبه ساعت ۵ عصر باید تست بدهید و بروید داخل اتاق هتل در کنار فرودگاه منتظر باشید که تست باز هم منفی شود و سپس پرواز به چین و ورود به قرنطینه ده روزه به صورت خودکار. خوبی این پرواز این است که همه ایرانی هستید و طی ده روز قرنطینه هم دیگر را میتوانید ببنیید و لا اقل صدای هم را بشنوید. اما از نظر هزینه و همچنین پیدا نشدن بلیط اوضاع خراب است. خصوصا اینکه در یک پرواز حداقل من دیدم که ۲۴۰ بلیط انتقالی فروخته شده بود و ۶۰ بلیط داخلی . و با هفته ای ۶۰ بلیط خیلی اوضاع خراب میشود.

البته خطوط هواپیمایی دیگری هم آمده اند که کم کم فعال شوند و قیمت آن ها از ماهان به مراتب ارزان تر خواهد بود اما من از یک روش دیگر استفاده کردم که میخواهم آن را به شما توضیح بدهم.

اولا در سایت سازمان هواپیمایی اکیدا گفته شده که ایرانی ها حق رفتن به چین از پرواز کشور دیگر را ندارند.

اما در مقابل هیچ محدودیتی از سمت سفارت ندیدم و در اطلاعیه های سفارت چین آمده که در صورت لزوم به سفر از کشور سوم لازم هست که ضوابط اون کشور در گرفتن کد سبز رعایت بشه. همچنین گفته باید کد سبز برای سفر از کشور اول به کشور دوم هم گرفته بشه.

سایت کد سبز یه سایت خیلی ساده هست که فقط میتونه توش پرواز عبوری ثبت بشه و میتونید بگید از ایران اومدید به دبی و از اونجا میخواهید بروید چین. باید توش اطلاعاتی در مورد ازمایش هایی که در دبی دادید رو بارگزاری کنید.

قوانین رفتن به چین از دبی در کنسولگری چین در دبی به وضوح اومده و از شما خواسته از دو ازمایشگاه جداگانه به مدت دو روز پشت سر هم تست بگیرید. و بین دو تست نباید کمتر از ۲۴ ساعت فاصله باشه.

با این حساب اگر شما امروز صبح زود به دبی پرواز کنید میتونید برید و در دبی صبح اون روز تست بدید. بعد ۲۴ ساعت بعد از تست اول بروید و جای دیگری تست بدهید. فقط دقت کنید این جاهایی که تست میدهید مورد تایید خط هواپیمایی شما باشد. در موضووع من که هواپیمایی امارات هست لیست این مراکز در سایتش اومده. همه لینک ها در پایین اومده

من هم همین کار رو کردم. البته به علت عدم اشنایی کامل و نگرانی نسبت به عدم صدور کد سبز من جمعا ۷ بار تست دادم در حالی که اگر بخواهم این مسیر رو دوباره برم میتونم با ۲ بار تست هم انجامش بدم. که در زیر به صورت خلاصه یه مدل خیلی کم هزینه رو براتون مثال میزنم با عدد و رقم. شما میتونید این رو توسعه بدید که راحت تر باشید.

  • حرکت در صبح خیلی زود از تهران به دبی ورود به دبی (پس ویزا میخواهید حتما) و سپس رفتن به یک ازمایشگاه که من ایستگاه بهداشت دولتی واقع در مترو ماکس رو پیشنهاد میکنم برای تست ۵۰ درهم (غیر فوری) میدهید و بهتون نتیجه رو ایمیل میزنه همون رو در سایت کد سبز بالاگذاری میکنید. باید سعی کنید ساعت ۱۱ دیگه اونجا باشید. البته این روش یکم ریسک داره و میتونید شب قبلش حرکت کنید که یه پول هتل اضافه میشه به مخارج سفرتون.
  • شب باید در دبی اقامت کنید. و فردا صبح ساعت ۱۱ تشریف ببرید به آزمایشگاه فریگمن و تست اونجا هم ۹۰ درهم هست.
  • بعد از انجام ازمایش شماره دو منتظر میشید که نتیجه ها بیان. بعد میتونید درخواست کد سبز بدید و کد سبز که تعلق گرفت تشریف میبرید به ترمینال ۳ بخش پذیرش زودهنگام و اونجا کد سبز رو نشون میدید و تشریف میبرید برای ازمایش سوم که داخلی ترمینال گرفته میشه و هزینه اش ۱۵۰ درهم هست.
  • ساعت ۹ شب تشریف میبرید برای پذیرش نهایی. اینجا باید یه نرم افزار دیگه هم نصب کنید که من در پیوست اینها رو گذاشتم. نرم افزار خیلی مسخره ای هست. شما میتونید ثبت نام رو زودتر انجام بدهید. شما نیاز دارید این نرم افزار رو در چین برای رفتن به قرنطینه نشون بدید و ربطی به کد سبز نداره.
  • در نهایت تشریف میبرید سوار هواپیما میشید. از هواپیما پیاده شدن هم داستان داره و حدود یک ساعت طول میکشه چون چک میکنند که کسی تب نداشته باشه و کسی هم تست مثبت نداشته باشه. در نهایت تشریف میبرید قرنطینه میشوید وآنجا ده روز سخت و تمام.
  • بلیط هواپیما رو چه کنم؟ داستان اینه که بلیط هواپیما سه تا قیمت داره ۸۸۰۰ درهم قیمت پایین هست که بعضی وقت ها چند ساعت مونده به پرواز هم میشه با این قیمت خرید. ۱۰۳۰۰ اینا که قیمت دیگه هست و ۱۱۷۰۰ که قیمت بالاتر هست. حالا من اقتصادی رو گفتم. شما اگه بتونید یه بلیط با ۸۸۰۰ درهم بخرید بعد میتونید با ۴۰۰ درهم تا دو ساعت قبل از پرواز تغییرش بدهید به یکی دو روز بعد. کلا هم این پرواز ای.کا.۳۶۲ به گوانگجو با هواپیمای ای ۳۸۰ هفته ای چهار بار پرواز داره.

امیدوارم که سفر خوبی داشته باشید

نکته های سایت کنسولگری چین در دبی

لیست ازمایشگاه های مورد تایید در دبی

نکته های هواپیمایی امارات درخصوص سفر به چین

سایت درخواست کد سبز

پینوشت:

در مورد هواپیمایی ماهان انتقاد های زیادی وارده اما به نظرم این هواپیمایی یک ثروت هست برای کشور ما و به هر حال خوشحالم که هواپیماهای مصری دست این تیم رسید تا بتونند یک خط هواپیمایی خوب در ایران راه اندازی کنند. و من فکر میکنم تنها نقد به سازمان هواپیمایی کشور باشه که نتونسته موضوع رو به نفع منافع ملی کشور درست درک کنه و امیدوارم که با باز شدن پای سایر هواپیمایی ها ماهان هم کمی انعطاف در فروش و قیمت بلیط به خرج بده و شخصا مایل هستم از خط هواپیمایی کشورم استفاده کنم تا خطوط خارجی.

اما خداییش برخورد نیروهای بالادستی سازمان ماهان خیلی بد بود. وقتی باهاشون صحبت میکردم و درد کار رو میگفتم اصلا برخورد خوبی نداشتند. خصوصا که من حتی به فرودگاه هم مراجعه کردم و با مسئولیت خودم خواستم که از یک صندلی خالی مانده استفاده کنم که با وجود همکاری نیروهای پذیرش ماهان اما از بالا اجازه نداند!!!:(
و اینکه هنگام سفر زودهنگام به دبی یه نیروی خیلی خوبی در ماهان بود که اسمش یادم نیست اما دکتر بود و مسئول اون پرواز حالا اسمش رو در اوردم مینویسم. این بنده خدا اگه نبود من به پرواز نمیرسیدم دمش گرم فوق العاده بود. واقعا هر چی ماهان به من اذیت کرد اون بنده خدا جبران کرد.  به امید روزهای بزرگ برای ایران عزیزم.

پی نوشت دو:

من مطالب در مورد برگشت رو هم به همین پست اضافه میکنم. شما هم اگه سوالی دارید همین جا بگذارید من جواب میدهم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.